Oon päässy viljakammosta eroon, mikä tuli siinä karppausbuumin myötä. Yhtäkkiä oli itselleki fakta se, että olipa vilja mitä tahansa, se lihottaa.

Siis oon päässy siitä kammosta oikeastaan eroon ihan  nytte ku oon tähän vegaaniuuteen pureutunut hiukan. Oon kattelu vitamiiniasioita, ja hoksannu että monta tärkeää vitamiinia saa hiilihydraattituotteista. Kyllä niitä voi saada muualtakin mutta tarkempana täytyy olla.

Enkä mä nyt oo lihonnut tai turvonnut vaikka viljoja enemmän oon alkanu syödäkin. 

Ehkä viljat ei kaikille ovi. Gluteiinihan tuottaa aina elimistössä jonkinlaisen tulehdusreaktion kuulemma. Ja kuulemma vähän liikkuvat eivät tarvitse paljoa hiilihydraattituotteita.

Ja viljatuotteitakin on joka lähtöön. On niitä donitseja, pitsoja, pullia, piirakoita, muffinsseja, patonkeja... ;) Sitten mietitään, että miksi väestö rupesi lihoamaan kun alkoivat syömään enemmän viljatuotteita... Niin minkäköhänlaisia viljatuotteita?

Minulla ei kuitenkaan ole toistaiseksi syytä jättää viljoja enää pois ruokailuistani. Varsinkin mahdollisessa vegaaniudessa koen niiden olevan vain hyviä ravintoaineiden lähteitä, ja auttavat ilmeisesti hyvään uneen (mikä ei minulle ole aina ongelmatonta).

Tällä hetkellä viljatuotteista tai vastaavista käytän/syön ruispuuroa, kaurapuuroa, ruisleipää, kvinoaa, tummaa riisiä, vehnäleseitä, kauraleseitä. Lähinnä vain illasta. Tuntuu että tämmöinen ravinto illasta sopii parhaiten. Keskitytään aamupäivästä enemmän siihen proteiininsaantiin.